New member of France

Moderators: Moderators, Admin Team

New member of France

Postby Marco on 28 Jan 2018, 22:22

Hello!
I am a new member,living in Paris.I was first a visitor.So I thanks all the participants wo helped me develop my knowledge about real and miniature China trains,as well as "Chinese model train.com".
I am interested on China railways for three or fourr years,following a trip to China,and also to change the air of French railway train forums.
I like to bring improvments to the products I buy and document at the same time.
At this moment,I am waiting for old material: YZ21,locos of ex Mandchouria...,and also some decorative material: stations ,houses...very few still.
Kind regards.
Marc
Marco
Chinarail Forum Member

Re: New member of France

Postby petit panda on 08 Feb 2018, 01:27

Bienvenue Marc sur le forum

Bien qu'habitant à Nice, je me rends assez souvent à Paris où réside ma famille.

J'ai commencé à m'intéresser aux chemins de fer chinois il y a près de 20 ans et je possède désormais une collection importante de modèles à l'échelle HO ainsi qu'une petite bibliothèque de livres sur le sujet, surtout en langues anglaise et allemande.

Je prépare la construction de modules étagères et j'ai rassemblé une iconographie sur des bâtiments ferroviaires typiques afin de les reproduire en carton, matériau que j'affectionne pour la construction de bâtiments.

A noter, la vente en soldes de modèles de Bachmann China sur le site http://www.pierredominique.com dont des voitures voyageurs des classes 22 et 23, port gratuit pour la France.

N'hésitez pas à prendre contact avec moi, soit sur ce fil, soit en privé

Petit Panda
petit panda
Chinarail Forum Member

Return to Our members